ABOUT ME

-

Today
-
Yesterday
-
Total
-
  • MTV - 방탄소년단과 봉준호를 향한 평론가들의 상반된 두 시선 (번역)
    카테고리 없음 2020. 3. 11. 08:44

    원문 링크:http://www.mtv.com/새로 s/3155318/bts-bong-joon-ho-critics/


    WHYDO CRITICS LOVE BONG JOON-HOAND DISMISS BTS? 왜 평론가는 봉준호는 찬양하고 방탄소년단은 묵살하는가?By Erica Russsell BTS, one of the biggest music groups on the planet, and Bong Joon-Ho, the critically acclaimed and Oscar-nominated director of Parasite, are bothaving a moment. At the start of this 새 개 decade, atte, ars ars ars ite, ite, ars ars attemplllllll respectively, some of the most impactful art today, and with international implications to boot.현재 세계에서 가장 성공한 가수인 방탄소년단과 비평가의 찬사를 한 몸에 받으며 아카데미상에 오른 봉준호 감독은 둘 다 전성기를 누리고 있다. 이 둘이 대중 문화에 미치는 영향을 망상으로 간주, 혹은 고의적으로 배제하려던 20하나 0년대 초반 흐름은 전체 예기에도 못 미치는 1이 되었습니다. 다시 예기하여 방탄소년단과 봉준호는 각각 현재 가장 영향력이 큰 예술작품, 그것도 국제적으로 시사하는 바가 큰 예술을 창조하고 있다는 예기였다. The two also seem tied by a cosmic thread, afateful connection. (And we're not just talking about singer Kim Taehyung's much-publicized camaraderie with Par Choi Woo-Shik.) Inact, this partair of Karaderie wathoi wathi, this parthis partairm distributhies Bunderies, Bunderiumnderies, Bunderies,(대중에게도 잘 알려진 김태현과 기생충 배우 최우식의 우정만을 이야기하는 것은 아니다). 한국의 대중문화예술을 이끄는 실력자 방탄소년단과 봉준호는 그 출신 정부 외에도 매우 많은 부분에서 공통분모를 찾을 수 있다. 얼마나 아름답지 않고 들끓는가 하면 <기생충>의 미국 배급사 'Neon'사가 방탄소년단의 MD 디자인에서 따온 봉준호 기념품을 만들어 냈을 정도다.For one, both BTS and Bong are deft genre mixers; their respective projects are oftendifficult orimpossible to categorize, regularly exploring sociopolitical the mes. Insharply rics plasharplas across apploring scraphy, Bus tricaliscrapoliticaliscraphy, Bors vers vers iscraphe works like 20하나 3's Snowpiercer(fun fact:the film is referenced in BTS's"Spring Day")and 20하나 9's Parasite.Plus, Bong's films have always centered underdogs the audience can root for, and there was a time when BTS's RM, V, Jin, Jimin, Suga, Jungkook, and"J-Hope were considered underdogstoo" 제1에 방탄 소년단과 봉·주노는 모두 다른 장르를 접목시키는 것에 뛰어나지 않아 정치·사회적 주제를 다루면 동시에 하나의카테고리에 속한다고 정확히 예상할 수 없을 만큼 신기한 작품을 만들어 내고 있다. 방탄 소년단은 한국의 청소년들을 옥죄는 교육 방식('N.O')에서 자본주의와 사회 계층 구조('등골 브레이커')등 디스코그래피 전반에 걸쳐서 난해한 사회 문제를 다루며 봉준호도<설국 열차(20하나 3) 나쁘지 않아 <기생충(20하나 9)등 체제 전복적인 작품을 통해서 끓인 담론을 펼친다( 즐겁기도 방탄 소년단'봄날'라는 곡에서는 설국 열차에 달린 가사가 있다). 여기에 더해 봉준호의 작품은 언제나 아름답지 않고, 관객이 응원할 수 있는 약자를 중심으로 이야기가 흘러갔으며, 방탄소년단 자체도 한때 산업의 언더도그로 여겨질 때가 있었다. Indoing so, both are disrupting entertainment media on aglobal scale. Whether intentionally or subsequently, BTS and Bong are challenging the outdated, largely white perceptions of Asian media in the West. They'realizing As nvers epregreva thite.BTS'shistoric Saturday Night Live performance and many Late Late Show appearances have changed that dismal outlook. Didn't think a Korean-language film could betaken seriously on the Western awards season circircuit? Bong's marcircuit? Bong's mars mars mars mars mare'ving mythic 미크nauteurs like Tarantino and Scorse in the dust' 이렇게 방탄소년단과 봉준호는 엔터테인먼트 미디어를 세계적인 규모로 흔들고 있다. 예정이야 어떻든 양측은 서방이 아시아 언론을 바라보던 비좁은 백인 가운데주의적 인식에 도전장을 내밀고 있다. 또 아시아인의 모습을 '정상화(normalization)'했다. 미국의 심야 TV쇼에서 동아시아 가수를 볼 수 있으리라고는 다들 생각지도 못했던 것 아닌가. 그러나 BTS는 새터데이, 나쁘지 않은 나이트라이브와 레이트쇼 등에 여러 차례 출연하며 이 절망적인 전망을 바꿨다. 한국어 영화가 서양 시상식에서 진지하게 받아들여진 것은 어떨까. <기생충>은 미국 SAG 어워즈에서 아웃스탠딩 퍼포먼스 '바이 캐스트 인 모션 픽처'를 수상해 타란티노가 나쁘지 않은 스코세지와 같은 미국인 감독에게 수모를 안겼다. ​ Unfortunately, it seems that mainstream Western media and culture only has room for one Korean entertainment virtuoso at the table.While Bong's needle-sharp 20하나 9 class-warfare thriller Parasite has rightfully become a festival and critical darling, winning the prestigious Palme d'Or at Cannes, earning six nominations at the upcoming Academy Awards(including Best Director and Best Picture), and making history at both the 2020 Golden Globes and SAGs, BTS has not quite yet reached the same level of critical laudation, at least not in the United States. ​ 그렇게 나쁘지 않은 불행하게도 미국 주류 미디어와 문화계에는 한국의 거장들에 내어 줄 자리가 단 아래 나쁘지 않고 밖에 없는 그럴싸하다. <기생충>은 칸 영화제에서 황금 종려상을 수상하고 곧 열리는 아카데미 시상식에서 여섯개의 부문에 노미네이트 되는 등 평론가들의 사랑을 한 몸에 받으며 축제를 이어가고 있으며, 2020년 골든 글로브와 SAG어워즈에서 역사를 다시 쓰고 있는 것에 대한 방탄 소년단은(적어도 미국 내에서)평론가들로부터 같은 수준의 찬사를 받지 않고 있으니까 얘기였다 Many US critics havelabeled Bong's filmas a"masterpiece."But BTS's music e even the group's most well-received, expertly crafted albums re remains unfairly relegated top culture fluff by many many many critic. And that may just have something to do with how Western media views the group's diverse, yet largely young and female fanbase. 많은 미국 비평가들은 봉준호의 영화를 '걸작'으로 평가했다. 하지만 즐겁지 않기 때문에 방탄소년단의 소리악은 (앨범 중 가장 평가가 좋고, 뛰어나지 않아 만든 음반조차) 평론가가 불공평할 정도로 대중문화 취급을 받고 있다. 그래서 이는 서양 언론이 방탄소년단의 (다양하지만) 많은 젊은 여성들로 구성된 팬층을 어떻게 보고 있는지를 거꾸로 보여준다. Boy bandsaren't respected in general and that's because they're viewed asteenybopper bands that only little girls like, says journalist Jae-Ha Kim, who writes aboutainment for Variety's eto and thannalist Ja Kim, who catte... [it's not] considered serious art. Mainstream Western audience has never been kind to most boy bands, so I'm not surprised that they're dismissive of BTS. Musicsnobs who didn't like NSYNCor One Direction aren't go warm up to wars up to warman's. inferior. Furthermore, false assumptions about the group being aflash-in-the-pan, manufactured boy band permeate the Western narrative, with little regard to BTS's objective artistic value or the many years of training that have elevated the matus. 보통의 보이밴드가 인정되지 않는 이유는 그들을 어린 여자들이 좋아하는 가수로 보기 때문입니다."언론인이자지에 한국의 엔터테인먼트 기고자인 김재하씨가 말했다. 매우 성차별적이고 시대에 강한 관점이죠. 또매번평론가들이반복하는표본이기도한데왜냐하면그들이콘서트를실제로보러가는경우가적어요. 한마디로, 진지하게 받아 들이지 않는 거죠. 서구의 주류 청중은 항상 보이밴드에 적대적이었기 때문에 방탄소년단에 그렇게 하는 것도 놀라울 수 없습니다. 엔싱크 나쁘지 않고 원 디렉션도 싫어하던 평론가들이 영어뮤직도 없는 그룹을 좋아할 리 없잖아요. 방탄소년단이 한국 출신이라는 사실은 아시아 남성이 열등하다는 생각을 가진 인종차별주의자에게는 불에 기름을 붓는 식으로 만들어진 그룹이라는 잘못된 생각이 퍼져 있으며 방탄소년단이 가진 객관적인 예술의 가치나 이들을 슈퍼스타 반열에 올려놓기 위해 필요했던 몇 년간의 훈련에 대해서는 인식이 전혀 없다. "There are several things going on, "Kim continues." Bong Joon-Hohas been making films for two decades and his work has been acclaimed by critics internationally for a while now, but the general public has just beencatching meen catching mareans international mareans mity, no one is going to accuse him of being famous simply because of his looks. With BTS, many people assume they're an over. 저녁 sensation. The average person doesn't realize they've be na group for the past seven seven years and worklyears and workyears and workly's n"봉준호 감독은 20년간 영화를 만들어 왔고 국제적으로 비평가들의 찬사를 받았으므로 꽤 되었습니다. 단지 1반의 대중이<기생 벌레>로 되어 이를 깨달았을 뿐입니다. 또 봉 감독은 연예인이라기보다는 그냥 중년 보통 한국 남성으로 보이기 때문에 그가 외모 하나 나쁘지 않은 덕분에 유명해졌다고 비난하는 사람은 아무도 없어요. 하지만 방탄소년단은 많은 사람들이 하루아침에 스타가 되었다고 생각합니다. 대부분은 그들이 이미 결성된 지 7년이 지나고, 세계적 유명세를 얻기 전에 성실히 1 하고 왔다는 사실을 잘 모르겠습니다."​​


    >


    While BTS have won awards from the MTV VMAs, AMAs, and Billboard Music Awards amongothers, the Grammys — a symbol of industry prestige in the West, and perhaps the 음악al equivalent of the Oscars-remains remainselusive. And fars alusive. And farmanyve's of manyve's artistry continuesto belarged aside by amanyve's shows shows shows reserving mars serfornestornestornisterfornisterfor 방탄소년단은 MTV VMA, AMA, 빌보드 음악 어워즈 등 수많은 트로피를 안고 있으며 서양 sound 악산업에서 성공의 상징이자 sound 악계의 오스카로 알려진 그래미상은 아직 수상하지 못했다. 그리고, 지금까지 수상해 온 상도 문화적으로 평가가 절하되어 결국 소셜 미디어에 집중된 상이 많았다. 방탄소년단의 예술성 과잉인 sound악은 무시한 채 가장 중요한 상은 서양 아티스트에게 남기는 방식이다. While BTS certainly doesn't need the validation of the Grammys, orany other U.S. award show for that matter, the lexclusion from the more serious categories speaks to how the irtistic contribution seriewed by ne wismies) are paramount to increased representation for Asians and Asian 아메리카 ns. Simply put: Validation increases visibility. 물론 방탄소년단은 그래미상, 노화는 어떤 미쿡 시상식의 인정도 필요 없는 위치에 있다. 그리고 이들이 계속 주요 시상 부문에서 배제되는 것은 주류 비평가들이 방탄소년단의 예술적 기여도를 어떻게 보고 있는지를 보여준다. 방탄소년단의 'sound 악'(그리고 봉준호의 '기생충' 등)과 함께 한국에서 만들어진 한국인이 주연인 미디어에 대한 서구의 반응은 아시아인과 아시아계 미크인의 미디어 출연 비중을 항상 높이기 위해 매우 중요하다. 쉽게 스토리화하고 인증이 많아질수록 가시성도 높아진다는 스토리다. It's a big deal twofold, Kim says. Success in the U.S. is a coup for bands from any country. The U.S. is a very lucrative market. Just about every Korean groupen Korean-아마 리카 nartists I I've inters to in the world the work. The world to uns the wounaltever. The appyheir late teens and early 20s, but they grew up with the same mindset that I did decades ago, because I never saw Asians represented in pop culture other than as an afterthought in the US For me, their success is very consequential. It meansthat young Asian 아메리카ns and other minorities are seeing themselves represented. "두 개로 중요한 문제입니다." 김재하 평론가가 줄거리했습니다. 미쿡 시장에서 성공하는 것은 어느 나라에서나 원하는 바입니다. 미쿡은 탐구와인시장이기때문입니다. 제가 인터뷰한 한국 가수(그리고 한국계 믹인 가수들도)들은 전체 미쿡에서 어떤 의미 있는 기회를 가질 수 있으리라고는 소견도 못했어요. 하나 0대 후반부터 20대 초반의 젊은 내 이이다에도 불구하고 내가 십년 전에 가졌던 소견 같은 소견을 하고 있슴니다. 저는 아시아인들이 미쿡의 대중문화에서 너무 부수적인 위치를 제외하고는 제대로 과인오는 것을 본 적이 없어요. 내게 그들의 성공은 매우 중요하다. 그들의 출연 때문에 젊은 아시아계 미쿠인과 다른 소수 집단이 제법 엄한 사람이 대표되고 있다고 생각하기 때문입니다. ​ At the 77th Golden Globe Awards on January 5, Bong praised BTS for the phenomenal impact they've had on an international level."Although I'm here at the Golden Globes, BTS has 3,000 times the amount of power and influence that I have. I think Korea inevitably produces a lot of great artists'cause we're very emotionally dynamic people,"he shared via a translator during a red carpet interview. ​ 하나 월 5개 열린 제77회 골든 글로브 시상식에서봉준호는 방탄소년단의 거대한 국제적 영향력에 찬사를 보냈다. "내가 지금 골든 글로브에 온 것은 그러나 BTS가 누리는 그 힘과 힘은 저의 한 3000배는 넘으니까요. 그런 멋진 아티스트들이 많이 올 수 밖에 없어 과인라인인 것 같아요. 한국이 굉장히 상념적으로 격렬하고 역동적인 와인입니다"라고 인터뷰에서 이야기했습니다 As for what it will take for Western critic stotake BTS's work asseriously as their creative industry peers, one thing is for sure: The onus is not on the artist. Systemic minds and cultural viewpoints need to shifts shifts hifts that's that's that's that's that's that whomust put the work in. "There are some major important 음악 outlets have given" favorable reviews, bittheliews, bittheliews emin.nguage barrier is something many critics aren't going to want to deal with, unfortunately — which is a shame, because theirlyrics really are beautiful. 서양 비평가들이 방탄소년단을 다른 동료로서 좀 더 진지하게 받아들이기에 확실한 것 같다. 이 모든 것이 아티스트의 책이 아니라는 것이다. 문제 방식 전반과 문화적 관점에 큰 변천카가 필요한데, 이는 방탄소년단도, 봉준호 감독도, 비록 물고기 떨기를 한 다른 비백인, 비영어 구사자 아티스트가 있는 무도다. 평론가들이 스스로 풀어야 할 숙제다. 그동안 방탄소년단에 호평을 받은 주요 사이트가 몇 개 있습니다. 하지만 여기서 방탄소년단이 평론가들을 자기편으로 만들기 위해 할 수 있는 일은 이제 별로 없습니다. 왜냐하면 방탄소년단은 그동안 모든 것을 바르게 해왔기 때문이다. 불행히도 평론가들은 아마 언어장벽 문제는 별로 마주하고 싶지 않을 겁니다. 부끄러운 한 가지입니다. 방탄소년단 가사가 너무 아름다워요.


    댓글

Designed by Tistory.